Toimitusehdot ja palautukset

Tuotteet varastoidaan ja pakataan Espoon varastollamme. Toimitamme tuotteet eri kuljetusvaihtoehdoilla suoraan tilauksen yhteydessä valittuun osoitteeseen tai toimipisteeseen. Mikäli tuote löytyy heti varastostamme, tilaus toimitetaan jakeluyhtiölle arkisin yhden työpäivän sisällä. 

Mikäli toimituksen arvioidaan kestävän pidempään kuin on ilmoitettu, ilmoitamme siitä tilaajalle ja tarvittaessa tilaaja voi vaihtaa tuotteet toisiin vähintään samanhintaisiin tuotteisiin. Tarvittaessa voimme myös palauttaa rahat asiakkaan tilille. Tilauksen toimitusaikaa vastaa tilauksen tuotteista se, jolla on pisin toimitusaika.Heti saatavilla olevat tuotteet lähtevät pääsääntöisesti matkaan viimeistään tilauksesta seuraavana arkipäivänä. 

Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron 24%. Pidätämme itsellämme oikeuden muuttaa sivuston tuotteita, teknisiä tietoja sekä hintoja. Kaikki tiedot sitoumuksetta

Toimituskumppaneitamme ovat mm. Posti, DB Schenker, Postnord, DHL, ja DPD. Ulkomaantoimituksissa, lopullisesta jakelusta vastaa edellämainittujen yhtiöiden paikalliset yhteistyöjakelijat. 

Takuut:

Kaikilla tuotteillamme on vähintään 6 kk takuu materiaali- ja valmistevikoja vastaan. Takuu ei korvaa väärästä käytöstä tai ohjeiden vastaisesta pesusta johtuvia vaurioita. Saat toimituksen mukana lähetteen, joka toimii kuittina ostoksestasi sekä takuutodistuksena. Takuuasioissa ole ensin yhteydessä Myyjään sähköpostitse info(at)sisustus1.fi ja laita viestiin myös puhelinnumerosi varmuuden vuoksi.

Force Majeure:

Myyjä ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä eikä tuotteiden virheellisen kunnon tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista. Myyjä pidättää oikeuden muuttaa toimitusehtojaan. Tilaajan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Vastuullisuus ja kierrätyspakkaukset:

Meille on erittäin tärkeää, että toimintamme on mahdollisimman kestävää ja ympäristöystävällistä. Siksi pyrimme ostamaan tuotteita isoissa erissä ja yhdessä muiden tilausten kanssa kuljetustarpeen minimoimiseksi. Olemme myös päättäneet minimoida pakkausmateriaalien käytön sekä uusiokäyttää pakkauksia mahdollisimman tehokkaasti. Toimitusvaihtohdoissa on ilmoitettu ympäristöystävällisimmät kuljetusvaihtoehdot.

Palautusoikeus:

Tilaajalla on kuluttajasuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksensa tai osa siitä neljäntoista vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Palautettavan tuotteen pitää olla käyttämätön ja myyntikuntoinen.

Hygieniatuotteilla ei ole alan standardien mukaisesti vaihto- tai palautusoikeutta tilauksen vastaanottamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin. Mikäli hygieniatuote on pakattu sinetöityyn pakettiin, ei tuotetta voi vaihtaa eikä palauttaa sinetin rikkouduttua. Hygieniatuotteita ovat esimerkiksi tyynyt, peitot, suojukset, sijauspatjat, lakanat, patjat, sängyt ja alushousut.

Mikäli asiakas haluaa vaihtaa tai palauttaa tuotteen, on hänen aina ensin otettava yhteyttä myyjään lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@sisustus1.fi, jotta voidaan sopia palautusjärjestelyistä. Myyjä ohjeistaa sähköpostiyhteydenoton jälkeen asiakkaalle ilmaisen palautuksen toimintaohjeet. Ilmainen palautus on voimassa 14 päivää tilauksen toimituksesta alkaen. Ilmainen palautus ei koske mittatilaustuotteita, kuten sänkyjä tai nimikoituja tuotteita. Tuotteen vaihdon yhteydessä on otettava yhteyttä myyjään ylläolevan ohjeistuksen mukaisesti, jotta ilmainen ja nopea järjestely voidaan ohjeistaa. Mikäli asiakas palauttaa tuotteen ilman yhteydenottoa, palauttaa asiakas tuotteet omalla kustannuksellaan tuomalla ne myyjän varastolle tai lähettämällä postin tai muun kuljetusliikkeen kautta tuotteet takaisin.

Kuluttajansuojalain mukainen palautusoikeus täyttyy etäkaupassa, jossa asiakkaalle ei ole ollut mahdollisuutta tutustua tuotteeseen.

Tuotearvostelut

Asiakkaalle lähtee automatisoidusti tuotearvostelupyyntö n.7-14 vrk tilauksen tekemisen jälkeen. Tästä sähköpostista asiakas pääsee jättämään arvostelun ostamillensa tuotteille anonyymisti. Tuotearvosteluja voidaan käyttää markkinointiviestinnässä anonyymisti tai pelkkää asiakkaan luomaa nimimerkkiä hyödyntäen. Mikäli arvostelija on käyttänyt nimimerkkinään koko nimeään, muutetaan markkinointiviestinnässä nimimerkki vain etunimeksi.

Arvostelijoiden kesken arvotaan joka kuukausi 1 voittaja, jolle toimitamme tuotepalkinnon.

Tuotearvostelujen palveluntarjoajamme ohjelmistossa pystyy jättämään arvostelun myös ilman, että on tilannut kyseistä tuotetta, menemällä tuotesivulle ja jättämällä arvostelu suoraan arvostelukenttään. Tästä syystä emme pysty takaamaan 100 % kaikkien tuotearvostelujen aitoutta. Oletettavaa kuitenkin on, että epäaitoja arvosteluja on äärimmäisen vähän suhteutettuna kokonaismäärään. 

Maksaminen

Maksupalvelukumppanimme on Klarna Checkout -palvelu, jonka avulla voit helposti, joustavasti ja turvallisesti tehdä ostoksia netissä. Vastaamalla pariin helppoon kysymykseen tunnistaudut palvelussa kätevästi ja voit valita sinulle parhaiten sopivan maksutavan. Verkkokaupassamme voit maksaa ostokset käyttämällä verkkopankkia, luottokorttia tai valitsemalla jonkin Klarnan maksutavoista. Halutessasi käytössä on luottokorttimaksuissa myös PayPal -maksupalvelu.

  • Tilaukset, joiden maksutavaksi on valittu verkkopankki tai joiden maksutapana on automaattisesti “Heti, verkkomaksu” tulee saattaa onnistuneesti loppuun tilaushetkellä. Emme käsittele maksamattomia tilauksia. Muista palata maksupalvelusta takaisin kaupan sivuille, jotta maksu ja tilaus rekisteröityy oikein.

Toimitusaika

Toimitamme verkkokaupastamme tilatut tuotteet pääsääntöisesti 1-3 työpäivän sisällä tilauksen maksun vastaanottamisesta. Toimitusaika saattaa kuitenkin tuotekohtaisesti muuttua varastotilanteen mukaan. Olemme yhteydessä asiakkaaseen, mikäli toimitusaika on merkittävästi normaalia pidempi.

Toimitustapa

Toimituskumppanimme on DB Schenker Oy, Postnord, DHL sekä Posti. Hakonen toimii yhteistyökumppaninamme sänkytoimituksissa.
DB Schenker toimittaa tuotteesi lähimpään noutopisteeseen, mistä voit noutaa sen saamallasi noutokoodilla, joko automaatista tai palvelupisteestä.
Posti toimittaa paketin asiakkaan valinnan mukaan kotiovelle, toimipisteeseen tai pakettiautomaattiin 1-2 arkipäivän kuluessa paketin lähettämisestä. Mikäli asiakas ei ole toimitushetkellä vastaanottamassa tilausta, jätetään postilaatikkoon noutokuponki. Noutokupongilla paketin voi noutaa lähimmästä postitoimipisteestä 1 viikon ajan. Ole etukäteen yhteydessä Sensiprimaan, jos et voi noutaa tai vastaanottaa tilaamasi pakettia.

Pienimmät tuotteet toimitetaan suoraan ostajan postilaatikkoon.

Postin toimitusvaihtoehdot:

Posti Economy

Posti lähettää matkapuhelimeen tekstiviestinä saapumisilmoituksen paketista, joka on noudettavissa postitoimipaikasta. Matkapuhelinnumero on erittäin tärkeä Economy-toimitustavassa.

h3.Posti Express Flex

Posti soittaa ennen toimitusta tilauksessa annettuun puhelinnumeroon ja sopii toimitusajankohdasta. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta puhelimitse, lähetetään tilauksessa annettuun osoitteeseen ilmoitus, jossa vastaanottajaa pyydetään ottamaan yhteyttä postiin ja sopimaan tomitusajankohdasta.

SmartShip

Posti lähettää matkapuhelimeesi saapumisilmoituksen ja lokerokoodin tekstiviestillä. Paketti on noudettavissa valitusta SmartShip -pakettiautomaatista. Mikäli paketti on liian suuri toimitettavaksi SmartShip-automaattiin tai pakettiautomaatti on täynnä, pakettisi voidaan ohjata automaattia lähinnä olevaan postipisteeseen. Posti lähettää tällaisessa tapauksessa sms-viestin asiasta. Matkapuhelinnumerosi on erittäin tärkeä SmartShip -toimituksessa.

SmartShip-paketin noutaminen tapahtuu seuraavasti:

1. Saat tekstiviestillä lokeron avauskoodin
Kun pakettisi saapuu valitsemaasi pakettiautomaattiin, saat siitä tiedon tekstiviestillä. Älä hävitä viestiä, tarvitset sitä pakettia noutaessasi. Pakettia säilytetään automaatissa 7 vrk sen saapumisesta.

2. Valitse automaatilta “Nouda paketti”
Näppäile automaattiin tekstiviestillä saamasi koodi. Automaatti ilmoittaa lokeron sijainnin, missä lähetys on. Paina “Avaa lokero” -näppäintä ja lokero avautuu.

3. Lokero avautuu. Ota lähetyksesi lokerosta ja sulje ovi huolellisesti.
Voit tarvittaessa palauttaa verkkokaupan ostoksesi 14 päivän sisällä samalla lokerokoodilla kuin noudit lähetyksen.

Nouto varastoltamme:

Erikseen sovittaessa on myös mahdollisuus noutoon varastoltamme Espoosta (Lautamiehentie 1) arkisin klo 9-16 välisenä aikana. Jos haluat noutaa, lähetä yhteydenottokaavakkeella tieto sinulle sopivasta ajankohdasta, niin tavarat ovat valmiina odottamassa. Noudettaessa ei tule toimituskuluja.

Toimituskulut

Tuotetilauksiin lisätään toimituskulut pakkauksen koon mukaan. Kustannus selviää tuotteen tilauksen teon yhteydessä. Hinta on DB Schenkerin noutopistepaketeille alkaen 8,90 € ja postipaketeille alkaen 8,50 € ja kirjeille 4,20 €.

TIETOSUOJA

Asiakkuus
Asiakkuus syntyy kun asiakas tekee tuotetilauksen. Tilaus edellyttää seuraavia henkilötietoja: Asiakkaan oma nimi, lähiosoite, postinumero, postitoimipaikka, sähköpostiosoite sekä puhelinnumero (vapaaehtoinen).

Henkilötietojen käsittely
Sisustus1.fi:n asiakasrekisteri on luottamuksellinen; rekisteritietoja ei luovuteta eteenpäin muille osapuolille. Sisustus1.fi lähettää mahdollisia sähköposti- tai tekstiviestejä ainoastaan sellaisille asiakkaille, jotka ovat itse antaneet lähettämiseen luvan. Asiakkaan pankki- tai luottokorttien tiedot eivät ole Sisustus1.fi:n henkilökunnan nähtävissä. Kaikki tiedonsiirto sekä maksut tapahtuvat aina suojatun yhteyden kautta.

Evästeet (cookies)
Sisustus1.fi:n verkkokaupan internetsivuilla käytetään evästeitä (cookies). Sivujen toiminnan kannalta on välttämätöntä, että internetselain sallii evästeet. Evästeiden avulla kerätään teknisiä tietoja ja tietoa sivujen käytöstä. Tietojen avulla kehitetään myös sivustoa vastaamaan paremmin asiakkaiden tarpeita.

REKISTERISELOSTE
Rekisterinpitäjä
Sensiprima OY, Lautamiehentie 1
02770 Espoo, Suomi
puh. 010 321 4000
e-mail: info@sisustus1.fi
Yritystunnus: 2858200-6

Rekisterin nimi:
Sisustus1.fi:n asiakasrekisteri

Rekisterin käyttötarkoitus
Rekisteri on tarkoitettu Sisustus1.fi ja asiakkaiden väliseen asiakassuhteen hoitoon. Rekisteriä ei käytetä ilman asiakkaan suostumusta Sisustus1.fi:n suoramarkkinointiin. Rekisteritietojasi voidaan luovuttaa yritysasiakkaita koskevissa palvelu- tai markkinointitarkoituksissa maahantuojana ja tukkuna toimivan Sisaryhtiö Import Numero 1 Oy:n käyttöön.

Rekisterin sisältämät tiedot
  • Käyttäjän henkilökohtaiset tiedot (etunimi, sukunimi)
  • Käyttäjän yhteystiedot (kotiosoite, puhelinnumero, sähköposti)
  • Uutiskirjeen tilauksen hyväksyminen
  • Tilaustiedot
  • Tilatut tuotteet
  • Tilauksen päivämäärä
  • Tilauksen maksutapa
  • Viitenumero
  • Tilaushistoria
  • Internet-palvelimen tekniset tiedot (sisältävät käyttäjän IP-osoitteen ja tietoja käyttäjän selaimesta)

Tietojen luovutus ja salassapito
Tietoja ei luovuteta ulkopuolisille osapuolille eikä EU:n ulkopuolelle. Tiedot on tallennettu Sensipriman omaan palvelinjärjestelmään ja niihin on pääsy ainoastaan Sensipriman henkilökunnalla ja valtuutetuilla järjestelmän ylläpitäjillä. Lisätietoja asiakasrekisteristämme saat yllä olevasta osoitteestamme.

Säilytämme henkilötietojasi vain niin kauan, kun on tarpeellista niiden käyttötarkoitukselle tai kuin sopimus tai laki sitä vaatii.
Pyrimme päivittämään tietoja sekä poistamaan tarpeettomia tietoja säännöllisesti. Poistamme lähtökohtaisesti yli kaksi vuotta käyttämättömänä olleet tiedot, edellyttäen ettei tietojen säilyttämiselle ole muuta, esimerkiksi palveluidemme turvallisuuden varmistamiseen liittyvää, tai lakisääteistä perustetta.

Huomaathan, että esimerkiksi kirjanpitolaki velvoittaa säilyttämään kirjanpitoaineistoa vähintään kuuden (6) vuoden ajan tilikauden päättymisestä lukien.
Asiakkaalla on oikeus tehdä valitus tietosuojavaltuutetulle, mikäli kokee kohdanneensa vääryyttä tässä asiassa.
Asiakkaalla on milloin tahansa oikeus peruuttaa suostumus, jos on aiemmin sellaisen myöntänyt. Se tulee tehdä kirjallisesti yhteydenottolinkin kautta rekisterin pitäjälle.

Tietojasi säilytetään palveluntarjoajiemme palvelimilla, jotka on suojattu alan yleisten käytäntöjen mukaisesti. Huolehdimme siitä, että käsittely täyttää sovellettavan lainsäädännön vaatimukset ja suojatoimet, joilla pyritään estämään henkilötietojen vahingossa tapahtuva tai lainvastainen tuhominen, hävittäminen, muuttaminen, luvaton luovuttaminen taikka luvaton pääsy tietoihin.

Keräämämme ja käsittelemämme henkilötiedot pidetään luottamuksellisina ja pääsy niihin on rajattu vain työssään tietoja tarvitseville henkilöille. Sitoudumme myös olemaan luovuttamatta ja paljastamatta henkilötietoja muille kuin sellaisille työntekijöille tai muille henkilöille (ml. mahdolliset alihankkijat), joiden on tarpeen tuntea kyseinen tieto sovittua tarkoitusta varten ja jotka ovat palvelu- tai muiden sopimustensa perusteella taikka lakisääteisesti velvollisia pitämään tiedon luottamuksellisena. Pääsy henkilötietoihisi on suojattu käyttäjäkohtaisin tunnuksin, salasanoin ja käyttöoikeuksin.
Emme suorita rekistöröityjen henkilökohtaisiin ominaisuuksiin perustuvaa profilointia tai automaattiseen päätöksentekoon johtavaa tietojen käsittelyä.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Toimitusaika

Toimitamme verkkokaupastamme tilatut tuotteet pääsääntöisesti 1-3 työpäivän sisällä tilauksen maksun vastaanottamisesta. Toimitusaika saattaa kuitenkin tuotekohtaisesti muuttua varastotilanteen mukaan. Olemme yhteydessä asiakkaaseen, mikäli toimitusaika on merkittävästi normaalia pidempi.

Toimitustapa

Toimituskumppanimme on DB Schenker Oy, Postnord, DHL sekä Posti. Hakonen toimii yhteistyökumppaninamme sänkytoimituksissa.
DB Schenker toimittaa tuotteesi lähimpään noutopisteeseen, mistä voit noutaa sen saamallasi noutokoodilla, joko automaatista tai palvelupisteestä.
Posti toimittaa paketin asiakkaan valinnan mukaan kotiovelle, toimipisteeseen tai pakettiautomaattiin 1-2 arkipäivän kuluessa paketin lähettämisestä. Mikäli asiakas ei ole toimitushetkellä vastaanottamassa tilausta, jätetään postilaatikkoon noutokuponki. Noutokupongilla paketin voi noutaa lähimmästä postitoimipisteestä 1 viikon ajan. Ole etukäteen yhteydessä Sensiprimaan, jos et voi noutaa tai vastaanottaa tilaamasi pakettia.

Pienimmät tuotteet toimitetaan suoraan ostajan postilaatikkoon.

Postin toimitusvaihtoehdot:

Posti Economy

Posti lähettää matkapuhelimeen tekstiviestinä saapumisilmoituksen paketista, joka on noudettavissa postitoimipaikasta. Matkapuhelinnumero on erittäin tärkeä Economy-toimitustavassa.

h3.Posti Express Flex

Posti soittaa ennen toimitusta tilauksessa annettuun puhelinnumeroon ja sopii toimitusajankohdasta. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta puhelimitse, lähetetään tilauksessa annettuun osoitteeseen ilmoitus, jossa vastaanottajaa pyydetään ottamaan yhteyttä postiin ja sopimaan tomitusajankohdasta.

SmartShip

Posti lähettää matkapuhelimeesi saapumisilmoituksen ja lokerokoodin tekstiviestillä. Paketti on noudettavissa valitusta SmartShip -pakettiautomaatista. Mikäli paketti on liian suuri toimitettavaksi SmartShip-automaattiin tai pakettiautomaatti on täynnä, pakettisi voidaan ohjata automaattia lähinnä olevaan postipisteeseen. Posti lähettää tällaisessa tapauksessa sms-viestin asiasta. Matkapuhelinnumerosi on erittäin tärkeä SmartShip -toimituksessa.

SmartShip-paketin noutaminen tapahtuu seuraavasti:

1. Saat tekstiviestillä lokeron avauskoodin
Kun pakettisi saapuu valitsemaasi pakettiautomaattiin, saat siitä tiedon tekstiviestillä. Älä hävitä viestiä, tarvitset sitä pakettia noutaessasi. Pakettia säilytetään automaatissa 7 vrk sen saapumisesta.

2. Valitse automaatilta “Nouda paketti”
Näppäile automaattiin tekstiviestillä saamasi koodi. Automaatti ilmoittaa lokeron sijainnin, missä lähetys on. Paina “Avaa lokero” -näppäintä ja lokero avautuu.

3. Lokero avautuu. Ota lähetyksesi lokerosta ja sulje ovi huolellisesti.
Voit tarvittaessa palauttaa verkkokaupan ostoksesi 14 päivän sisällä samalla lokerokoodilla kuin noudit lähetyksen.

Nouto varastoltamme:

Erikseen sovittaessa on myös mahdollisuus noutoon varastoltamme Espoosta (Lautamiehentie 1) arkisin klo 9-16 välisenä aikana. Jos haluat noutaa, lähetä yhteydenottokaavakkeella tieto sinulle sopivasta ajankohdasta, niin tavarat ovat valmiina odottamassa. Noudettaessa ei tule toimituskuluja.

Toimituskulut

Tuotetilauksiin lisätään toimituskulut pakkauksen koon mukaan. Kustannus selviää tuotteen tilauksen teon yhteydessä. Hinta on DB Schenkerin noutopistepaketeille alkaen 8,90 € ja postipaketeille alkaen 8,50 € ja kirjeille 4,20 €.

TIETOSUOJA

Asiakkuus
Asiakkuus syntyy kun asiakas tekee tuotetilauksen. Tilaus edellyttää seuraavia henkilötietoja: Asiakkaan oma nimi, lähiosoite, postinumero, postitoimipaikka, sähköpostiosoite sekä puhelinnumero (vapaaehtoinen).

Henkilötietojen käsittely
Sisustus1.fi:n asiakasrekisteri on luottamuksellinen; rekisteritietoja ei luovuteta eteenpäin muille osapuolille. Sisustus1.fi lähettää mahdollisia sähköposti- tai tekstiviestejä ainoastaan sellaisille asiakkaille, jotka ovat itse antaneet lähettämiseen luvan. Asiakkaan pankki- tai luottokorttien tiedot eivät ole Sisustus1.fi:n henkilökunnan nähtävissä. Kaikki tiedonsiirto sekä maksut tapahtuvat aina suojatun yhteyden kautta.

Evästeet (cookies)
Sisustus1.fi:n verkkokaupan internetsivuilla käytetään evästeitä (cookies). Sivujen toiminnan kannalta on välttämätöntä, että internetselain sallii evästeet. Evästeiden avulla kerätään teknisiä tietoja ja tietoa sivujen käytöstä. Tietojen avulla kehitetään myös sivustoa vastaamaan paremmin asiakkaiden tarpeita.

REKISTERISELOSTE
Rekisterinpitäjä
Sensiprima OY, Lautamiehentie 1
02770 Espoo, Suomi
puh. 010 321 4000
e-mail: info@sisustus1.fi
Yritystunnus: 2858200-6

Rekisterin nimi:
Sisustus1.fi:n asiakasrekisteri

Rekisterin käyttötarkoitus
Rekisteri on tarkoitettu Sisustus1.fi ja asiakkaiden väliseen asiakassuhteen hoitoon. Rekisteriä ei käytetä ilman asiakkaan suostumusta Sisustus1.fi:n suoramarkkinointiin. Rekisteritietojasi voidaan luovuttaa yritysasiakkaita koskevissa palvelu- tai markkinointitarkoituksissa maahantuojana ja tukkuna toimivan Sisaryhtiö Import Numero 1 Oy:n käyttöön.

Rekisterin sisältämät tiedot
  • Käyttäjän henkilökohtaiset tiedot (etunimi, sukunimi)
  • Käyttäjän yhteystiedot (kotiosoite, puhelinnumero, sähköposti)
  • Uutiskirjeen tilauksen hyväksyminen
  • Tilaustiedot
  • Tilatut tuotteet
  • Tilauksen päivämäärä
  • Tilauksen maksutapa
  • Viitenumero
  • Tilaushistoria
  • Internet-palvelimen tekniset tiedot (sisältävät käyttäjän IP-osoitteen ja tietoja käyttäjän selaimesta)

Tietojen luovutus ja salassapito
Tietoja ei luovuteta ulkopuolisille osapuolille eikä EU:n ulkopuolelle. Tiedot on tallennettu Sensipriman omaan palvelinjärjestelmään ja niihin on pääsy ainoastaan Sensipriman henkilökunnalla ja valtuutetuilla järjestelmän ylläpitäjillä. Lisätietoja asiakasrekisteristämme saat yllä olevasta osoitteestamme.

Säilytämme henkilötietojasi vain niin kauan, kun on tarpeellista niiden käyttötarkoitukselle tai kuin sopimus tai laki sitä vaatii.
Pyrimme päivittämään tietoja sekä poistamaan tarpeettomia tietoja säännöllisesti. Poistamme lähtökohtaisesti yli kaksi vuotta käyttämättömänä olleet tiedot, edellyttäen ettei tietojen säilyttämiselle ole muuta, esimerkiksi palveluidemme turvallisuuden varmistamiseen liittyvää, tai lakisääteistä perustetta.

Huomaathan, että esimerkiksi kirjanpitolaki velvoittaa säilyttämään kirjanpitoaineistoa vähintään kuuden (6) vuoden ajan tilikauden päättymisestä lukien.
Asiakkaalla on oikeus tehdä valitus tietosuojavaltuutetulle, mikäli kokee kohdanneensa vääryyttä tässä asiassa.
Asiakkaalla on milloin tahansa oikeus peruuttaa suostumus, jos on aiemmin sellaisen myöntänyt. Se tulee tehdä kirjallisesti yhteydenottolinkin kautta rekisterin pitäjälle.

Tietojasi säilytetään palveluntarjoajiemme palvelimilla, jotka on suojattu alan yleisten käytäntöjen mukaisesti. Huolehdimme siitä, että käsittely täyttää sovellettavan lainsäädännön vaatimukset ja suojatoimet, joilla pyritään estämään henkilötietojen vahingossa tapahtuva tai lainvastainen tuhominen, hävittäminen, muuttaminen, luvaton luovuttaminen taikka luvaton pääsy tietoihin.

Keräämämme ja käsittelemämme henkilötiedot pidetään luottamuksellisina ja pääsy niihin on rajattu vain työssään tietoja tarvitseville henkilöille. Sitoudumme myös olemaan luovuttamatta ja paljastamatta henkilötietoja muille kuin sellaisille työntekijöille tai muille henkilöille (ml. mahdolliset alihankkijat), joiden on tarpeen tuntea kyseinen tieto sovittua tarkoitusta varten ja jotka ovat palvelu- tai muiden sopimustensa perusteella taikka lakisääteisesti velvollisia pitämään tiedon luottamuksellisena. Pääsy henkilötietoihisi on suojattu käyttäjäkohtaisin tunnuksin, salasanoin ja käyttöoikeuksin.
Emme suorita rekistöröityjen henkilökohtaisiin ominaisuuksiin perustuvaa profilointia tai automaattiseen päätöksentekoon johtavaa tietojen käsittelyä.